Making your brand come alive

Fantastisk hvad DANX kan udrette på 12 timer

Brand Builder har stået for udviklingen af al E. Klinks markedskommunikation siden 2012. Det er der kommet nogle fine resultater ud af. En klar profil, et øget kendskab og en styrket position i et presset marked.

Produkt: Projektering, produktion, montering, indregulering og service af større og komplekse ventilationssystemer.

Målgrupper: Rådgivende ingeniører, bygherrer og bygningsdriftsansvarlige.

Baggrund: E. Klink er blandt de fem største ventilationsentreprenører i landet. Kompetenceniveauet er højt, og virksomheden nyder stor respekt i branchen. Imidlertid havde virksomheden et lidt gammeldags image, som ikke stemte overens med de faktiske forhold, hvilket kunne skade brandet på sigt.

E. Klink ønskede derfor at få udviklet et helt nyt design med ny hjemmeside, nye profilbrochurer og i det hele taget få kommunikeret virksomhedens kompetencer kontinuerligt på en effektiv og kundeorienteret måde.

Løsningen

Ny hjemmeside.
Med udgangspunkt i virksomhedens nye værdisæt og strategi udviklede vi en helt ny hjemmeside med et dynamisk slideshow lavet som en kontinuerlig kompetencefortælling, hvor E. Klinks 5 afdelinger bliver portrætteret som dele af en samlet enhed, der samarbejder i en effektiv kronologisk proces. Den besøgende behøver blot at læne sig tilbage, se billederne og læse de kortfattede billedtekster, så ved man helt overordnet, hvad E. Klink beskæftiger sig med, og hvad de står for. Profilen er dermed klar. En yderst kompetent ventilationsentreprenør, der magter de største og mest krævende opgaver.

E. Klink er en ordreproducerende servicevirksomhed. Derfor er hjemmesiden designet, så den fremstår informativ, let tilgængelig og meget dialog- og kundeorienteret. Hjemmesiden bliver løbende vedligeholdt af Brand Builder med nye cases, relevante historier og nye medarbejdere, så sitet hele tiden fremstår opdateret og levende.

Nyt brochuremateriale
Den meget kundeorienterede serviceprofil er herefter overført til alle andre publikationer som fx i profil-, produkt- og servicebrochurer, der foreligger i både trykt og elektronisk form. Således er profilbrochuren også en rigt illustreret kompetencefortælling, som på overbevisende vis formidler E. Klinks særkende som en ventilationsentreprenør, der har samlet alle kompetencer under ét tag, og som derfor kan levere ventilationssystemer i særklasse. 

PR og pressekontakt
Derudover bliver der løbende genereret nyt pressestof, som bliver sendt ud til de respektive fagblade. Artiklerne tilpasses og vinkles, så de fremstår attraktive for de enkelte medier, ligesom der følges personligt op, hvilket medfører, at historierne bliver bragt som halv- og helsidesartikler ledsaget af gode billeder.

Kampagnestyring og personligt salgsarbejde
Endelig har Brand Builder udført en større DM salgskampagne for E. Klink. Opgaven har omfattet alt fra identificering og registrering af kontaktpersoner i relevante virksomheder til udsendelse af brochurer, telefonisk opfølgning, kundeinterview, tilfredshedsanalyse, mødegenerering samt registrering af alle informationer i kundedatabase.

Resultatet

Styrket markedsposition og øget omsætning
E. Klink fremstår i dag som en mere moderne, kompetent og serviceminded ventilationsentreprenør, der har styr på sin kommunikation. I kraft af de mange udadvendte aktiviteter har E. Klink fået udbredt kendskabet til virksomheden betydeligt. Det betyder, at E. Klink nu bliver opfattet som en endnu mere attraktiv samarbejdspartner af flere toneangivende bygherrer og rådgivende ingeniører. Dette har medført en del flere forespørgsler, som i sidste ende har betydet en øget omsætning.