Making your brand come alive

Branding af Knudsen Plast – 40 års indsigt i sprøjtestøbte plast-komponenter til medicoindustrien

I forbindelse med Knudsen Plasts deltagelse i Compamed – den førende udstilling for medico-teknologi i Europa – udviklede vi en profil-film, en annonceserie og et udstillingsdesign, der skulle markedsføre virksomheden over for et globalt publikum.

Produkt: Sprøjtestøbte plast-komponenter til medicoindustrien.

Målgruppe: Indkøbsansvarlige i større medico-tekniske virksomheder i Nordeuropa.

Baggrund: Knudsen Plast er en underleverandør af sprøjtestøbte plast-komponenter til medicoindustrien. Man benytter et avanceret højteknologisk produktionsapparat med brug af mange robotstyrede enheder til at fremstille kundernes medico-produkter. Med over 70 sprøjtestøbemaskiner produceres der i døgndrift – udelukkende i ren-rum og kontrollerede miljøer – i både Danmark og Slovakiet. Knudsen Plast har gennem de sidste 40 år tilkæmpet sig en førende position på markedet, idet man vedholdende har investeret i den nyeste teknologi og løbende udbygget sin viden og kompetencer.

Opgaven: Med udgangspunkt i Knudsen Plasts deltagelse i den medico-tekniske udstilling Compamed i Düsseldorf, skulle Brand Builder udvikle en række reklameeffekter, som til sammen skulle brande Knudsen Plasts særkende som en højt specialiseret underleverandør til medicoindustrien.

Målsætningen: At få formidlet nogle helt centrale og nøje udvalgte budskaber til brug for annoncering og på selve udstillingen. Dernæst at udvikle og producere en profil-film, der præcist og fyldestgørende kunne formidle alle de services, som Knudsen Plast tilbyder sine kunderne.

Løsningen

En profil-film der formidler hele værdikæden
Til at formidle de komplekse og teknisk krævende processer valgte vi at fremstille en profil-film, hvor målgruppen tages med på en kompetence-rejse gennem alle virksomhedens afdelinger. Her ser man hele procesforløbet – fra det første kick-off møde, henover validering, kvalitetskontrol og produktion, til hvordan de færdige plast-komponenter distribueres til hele verden fra de to fabrikker i Danmark og Slovakiet.

Filmen viser en proaktiv og teknisk kompetent plastvirksomhed, der med stor indsigt rådgiver sine kunder til de mest effektive og økonomiske løsninger – og hvordan virksomheden formår at producere kvalitetskomponenter, der indfrier kundernes ekstreme krav til kvalitet og leveringssikkerhed.

Sammenhængende kommunikation
Ud over filmen udviklede vi en annonceserie og diverse udstillingsplancher, der til sammen med filmen kommunikerede hele budskabs-pakken både før, under og efter selve udstillingen. Således møder målgruppen budskaberne på forskellige medier samtidigt, og dermed opnås den ønskede synergieffekt.

Resultatet

Knudsen Plast opnåede større opmærksomhed ved deres messedeltagelse med flere og mere relevante besøgende og flere kvalificerede leads.  Derudover har profil-filmen indtaget en central placering i Knudsen Plasts kommunikation på hjemmesiden, på sociale medier, e-mail markedsføring etc.