Making your brand come alive

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Brand Builder lancerer Plastcoms nye cirkulære handelssite – plasticresale.com

I en kombination af store PR-artikler, helsidesannoncer og bannerreklamer spredte Brand Builder budskabet om plastindustriens mulighed for at købe, sælge og genanvende overskydende plast via handelsplatformen plasticresale.com

Produkt: Medlems-abonnementer til handelsplatformen Plasticresale.com.

Målgruppe: Plastproducenter i plastindustrien.

Baggrund: Plastcom har udviklet et brugerdrevet digitalt handelssite som hedder Plastic Resale. Her kan plastproducenter tegne et abonnement, der giver adgang til at uploade information om overskydende plast med henblik på at kunne sælge dette til andre plastproducenter. Samtidig har man mulighed for at købe andre producenters overskydende brugt og ubrugt plast og additiver. Plastic Resale er således en handelsplatform, der fremmer genanvendelse af plast, der ellers typisk ville blive sendt til forbrænding og dermed belaste miljøet med CO2.

Opgaven: Brand Builder fik til opgave at markedsføre det nye handelssite på den mest effektive måde inden for et relativt begrænset budget over for plastindustrien.

Målsætningen: At få så mange virksomheder inden for plastindustrien som over hovedet muligt til at tegne et abonnement inden på sitet plasticresale.com.

Løsningen

Et effektivt mix af PR og annoncering
Brand Builder valgte et mix af PR og annoncering til at formidle budskabet. Der blev skrevet en interessant artikel – ledsaget af gode billeder – om baggrunden og visionen for udviklingen af det nye cirkulære handelssite. Artiklen blev distribueret til de toneangivende plastmedier. Samtidig udformede vi en helsides annonce, som blev sendt til indrykning i de samme publikationer. Endvidere indrykkede vi også bannerannoncer i mediernes elektroniske nyhedsbreve.

Kampagne også i Sverige og Norge
Op til messen Plastteknik Nordic i Malmø 2019 – vil PR aktiviteterne og annonceringen blive udvidet til også at omfatte både Norge og Sverige.

Et stærkt personligt budskab
I både artiklerne og i annoncerne benytter vi billeder af Plastcoms adm. direktør Lars Kaufmann, som ser direkte på os med et indtagende smil. Lars er kendt i store dele af plastbranchen og fungerer dermed som en meget troværdig og personlig afsender af budskaberne. Han sidder ved en bærbar PC, hvor forsiden af handelssitet er oppe på skærmen. Tilsammen bliver det et stærkt visuelt element, der tiltrækker sig max opmærksomhed og som samtidigt præcist formidler, at der er tale om en digital handelsplatform, hvor man nemt og hurtigt kan handle med overskydende plast.

Budskabet kommunikeres enkelt og direkte i øjenhøjde med målgruppen i deres foretrukne medier. Og med Lars Kaufmanns venlige og sympatiske udstråling kan man som reklamebureau ikke ønske sig en bedre model.

Resultatet

Med en 3-siders artikel i Plast Panorama og en helsides-artikel i Magasinet Plast fik Plastcom massiv omtale i de to vigtigste medier. Samtidig blev budskabet formidlet meget stærkt i de to helsidesannoncer i hvert blad. Og med bannerannoncerne i de daglige nyhedsbreve, bliver tilbuddet fremsat kontinuerligt overfor plastbranchen. Kampagnen kører foreløbigt frem til efteråret, hvor vi vil have det endelige resultat af kampagnen.