Making your brand come alive

Tapperiet med prikken over i'et

Den minutiøst søgemaskineoptimerede hjemmeside, hvor alle relevante søgeord giver topplaceringer på Google, har betydet, at de store fødevarebrands står i kø for at komme på flaske.

Produkt: Service – et ordreproducerende flasketapperi der tapper saft, eddiker, spiseolier, essenser, sirup, gløgg m.m.

Målgrupper: Fødevareproducenter.

Baggrund: Da de nuværende ejerledere overtog virksomheden i 2009, var det en underskudsforretning – men der var et uudnyttet potentiale. Man havde en god forretningsplan og et veldefineret servicekoncept, som man troede på. Det gamle misligholdte brand skulle skrottes. Vi blev bedt om at sætte strøm til det nye koncept og formidle det effektivt på nettet. Det nye brand skulle udstråle engagement, en ambitiøs og dedikeret serviceprofil og professionalisme.  

Løsningen

En SEO optimeret hjemmeside – på dansk og svensk
Tapperiet er en mindre virksomhed, der ikke har ressourcer til at have opsøgende sælgere. Newbizz er således betinget af, at kunderne selv kan finde frem til Tapperiet. Vi skulle med andre ord designe en hjemmeside, der var så godt søgemaskineoptimeret, at uanset hvilket "tapnings-søgeord" kunderne måtte finde på, så kom Tapperiet øverst på side et i Google. Det gjorde vi så. Effekten var faktisk så stor, at ledelsen hurtigt bad os om også at lave en svensk udgave af sitet og SEO optimere det til svensk Google. Det er der også kommet en række gode svenske kunderelationer ud af.

Hjemmeside med en stærk personlighed
Tapperiets rød/hvide hjemmeside fremstår som et meget personligt, passioneret og smagfuldt udstillingsvindue. Korte tekster ledsages af gode billeder af medarbejdere, faciliteter, produktionsforhold og ikke mindst cases og løsninger til inspiration for nye kunder. Sitet udstråler en meget sympatisk servicekultur, hvor den enkelte kundes behov hele tiden sættes i centrum.

Logo og slogan, der siger det hele
Firmaets navn med den sorte flaske og den røde prop i kombination med sloganet fortæller ikke alene, hvad virksomheden laver – men også noget om den gode serviceoplevelse, Tapperiet ønsker kunden skal have af samarbejdet. Den skal være prikken over i'et. Intet mindre.

Resultatet

Takket været det minutiøst søgemaskineoptimerede website genereres der seriøs trafik til hjemmesiden, hvilket resulterer i mange nye kunderelationer. Fra at være en underskudsgivende forretning er Tapperiet i dag én af de mest succesrige ordreproducerende tapperier, hvor selv de største fødevarebrands som Meyerfoods, Søbogård og Braunstein får tappet deres produkter. Et bevis på at kunderne faktisk oplever, at Tapperiet sætter prikken over i'et.