Bose er lyden af succes
Med et 24 siders Content Marketing magasin portrætteres 4 succesrige profiler indenfor hver deres entertainment segment. Resultatet blev et overbevisende dokument, der viste vejen for kvalitetsbevidste fagfolk, der ønsker at give deres gæster sanselige oplevelser og god underholdning i deres kundemiljøer.
Produkt: Lydsystemer til det professionelle marked.
Målgrupperne: Brochuren skulle kommunikere med fire vidt forskellige målgrupper: Restauranter, hoteller, detailforretninger og idrætsanlæg. Målgrupperne har dog det tilfælles, at de alle sammen er afhængige af, at deres forretningsmiljøer er indbydende, så de stimulerer kunderne til at blive længere, købe mere og vende tilbage igen og igen.
Baggrund: Siden grundlæggelsen af Bose Corporation i 1964, har virksomheden høstet stor anerkendelse for en række prisbelønnede og patenterede opfindelser, som har sat nye standarder for audiotekniske produkter. Der er således substans i Boses brand som en af de mest innovative lydspecialister på markedet, hvilket også kommer til udtryk i sloganet – Better Sound Through Research.
Opgaven: At fremstille en prestige-brochure rettet mod det professionelle marked, der kunne positionere Bose som de succesriges foretrukne leverandør af high-end lydsystemer.
Udfordringen: Når man markedsfører teknisk avancerede produkter, er der en risiko for, at man fortaber sig i detaljerede forklaringer med komplekse lydbølgediagrammer, som man tror virker salgsfremmende. Udfordringen består i at omsætte de tekniske egenskaber til konkrete fordele, samt formidle en følelsesmæssig oplevelse, som målgruppene kan forholde sig til.
Løsningen
Vi udviklede en 24 siders testemonial-brochure, og designede den som et livsstilsmagasin. Vi interviewede fire af Boses kunder, som hver især repræsenterede én af de fire målgrupper. Interviewene blev vinklet på kundernes faglige holdninger og forretningsmæssige udfordringer, hvor Boses produkter indgår som en vigtig og integreret del af det samlede succeskriterie.
Dokumentationen for produkternes unikke teknologier bliver naturligvis behandlet, men først efter, at vores "helte" har vist os vejen til succes og givet os en oplevelse. På det sidste opslag rundes historien af med at fortælle, hvor og hvordan kunden selv kan være med på en lytter. "Listening is believing" – som man siger hos Bose!
Resultatet
På en underholdende og troværdig måde dokumenterer Bose, at deres produkter bliver udviklet med udgangspunkt i de forretningsmiljøer, de skal fungere i. I kraft af kundernes historier forstår man, hvilken betydningsfuld rolle Boses lydsystemer spiller i målgruppens bestræbelser på at skabe unikke oplevelser for mennesker, som vil underholdes professionelt. Magasinet selv er også en sanselig oplevelse... man kan næsten høre den gode musik!