Maksinprocucenten ENGEL fik massiv omtale af deres største maskinleverance i deres 50 årige historie
En velskrevet historie med fantastiske billeder resulterede i 7 helsiders omtale fordelt på 3 fagblade samt en super flot placering på en forside. Bedre PR kan man ikke få.
Produkt: Sprøjtestøbemaskiner til plastindustrien.
Målgruppe: Sprøjtestøbeproducenter i plastindustrien.
Baggrund: ENGEL udvikler, producerer og markedsfører avancerede, højteknologiske sprøjtestøbemaskiner. I sommeren 2021 skulle ENGEL levere den største sprøjtestøbemaksine i ENGEL's 50 årige historie.
Opgaven: Brand Builder bedt om at skabe maksimal opmærksomhed i fagpressen med denne historiske begivenhed.
Målsætningen: At få så meget presseomtale som muligt.
Løsningen
Branding af ENGEL gennem PR
Den spektakulære ordre på en 171 tons tung sprøjtestøbemaskine til HBN-teknik i Ringsted var udgangspunktet for at skrive en fascinerende historie om ENGEL's største maskinleverance i virksomhedens 50 årige historie. Ud over at gøre rede for de imponerende maskindata var det vigtigt, at artiklen fik formidlet alle de tekniske kompetencer, som ENGEL besidder, samt den rådgivning og service virksomheden yder i forbindelse med leveringen af ordren. Således fik vi brandet ENGEL som en helt unik maskinleverandør, som via sine skræddersyede højteknologiske løsninger, fremmer deres kunders konkurrencekraft og styrker deres miljøprofil.
Gode billeder resulterer i større artikler - og kan også anvendes på forsiden
For at styrke incitamentet for fagmedierne til at publicerer artiklerne i stort format på flere sider, er det vigtigt, at der leveres visuelt interessant billedmateriale. Jeg tager mig derfor af fotoinstruktion, mens mine fotografer tager sig af teknikken. Alle optagelser har en idé, med tanke for at formidle budskaberne i artiklen på bedste vis. Det færdige resultat munder ud i 4-7 kvalitetsbilleder, der giver medierne gode layout muligheder for at lave store og visuelt underholdende artikler, der optimerer mediernes læseværdi. Kvaliteten af billedmaterialet resulterer ofte i at medierne anvender vores billeder på forsiden af bladene, hvilket også er tilfældet i denne case.
Resultatet
Med en forside og en 4 siders artikel i Plast Panorama, en 2-sides-artikel i Magasinet Plast og en større artikel i Teknovation, fik ENGEL sit budskab massivt ud til målgruppen. ENGEL har fået fin respons på artiklen, som positionerer virksomheden som den markedsledende maskinproducent, der kan løfte de aller største og mest komplekse maskinleverancer.