Making your brand come alive

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Designer møbler – hvor prisen er i øjenhøjde

Positionering og formidling af det nye brand for det traditionsrige Jørgen C. Nielsen Møbler i Roskilde på deres nye hjemmeside.

Produkt: Møbler og designermøbler.

Målgruppe: Fortrinsvis private mennesker over 35 år, med en hustandsindkomst på ca. 1 mio. kr. og derover bosiddende i Roskilde og omegn i en radius på ca. 40 km.

Baggrund: Jørgen C. Nielsen Møbler er et over 100 år gammelt møbelhus beliggende i Roskilde. Her har man solgt kvalitetsmøbler i 3 generationer. Med udgangspunkt i stolte faglige traditioner har man dygtigt videreudviklet firmaet til en moderne kundeorienteret møbelforretning med et samlet udstillingsareal på mere end 3000 m2. Imidlertid var firmaets hjemmeside både design- og indholdsmæssigt meget utidssvarende og trængte til et facelift. Det kneb også gevaldigt med at få positioneret virksomheden korrekt.

Opgaven: At identificere og formidle Jørgen C. Nielsen Møblers identitet som et traditionsrigt, men også moderne kundeorienteret møbelhus, der tilbyder et bredt udvalg af kvalitets- og designermøbler til rimelige priser. Mediet, som skulle formidle budskabet, var en ny hjemmeside.

Løsningen

Hvor befinder virksomheden sig i markedet
Den store udfordring her var at positionere møbelhuset præcist. Jørgen C. Nielsen Møbler befinder sig ikke i segmentet for lavprismøbler som fx IKEA eller ILVA. Man ligger heller ikke i den dyrere ende som fx Olsson Møbler, Anton Dam og 3 Falke Møbler. Og man skal heller ikke være unge med de unge som i BoConcept. Jørgen C. Nielsen Møbler befinder sig i midten af markedet med et bredt udvalg af kvalitets- og designermøbler til fornuftige penge. Man er ikke en kæde, men derimod en personligt ejet og drevet virksomhed. Man er hele "Byens Møbelhus", og så yder det altid møbeluddannede personale en fremragende kundeservice.

Præcis positionering
Positioneringen var nu på plads. Men så kommer udfordringen. Hvordan skal det udtrykkes? Hvilke ord og hvilket sprog skal der anvendes, for at man rammer målgruppen med de helt rigtige formuleringer, som får målgruppen til at føle sig hjemme? Som det fremgår af hjemmesiden, er hver eneste side i tråd med den valgte positionering. Jørgen C. Nielsen Møblers brand beskrives og anprises på en levende, engageret og indbydende måde med alle de fordele, der nu er ved en markedsposition, der tilbyder kvalitet til rimelige penge.

Resultatet

Jørgen C. Nielsen Møbler fik en ny hjemmeside, hvor møbelhuset blev præcist positioneret. Folk, der først har været inde på virksomhedens hjemmeside, ved nøjagtig, hvad der venter dem, når de kommer ind i forretningen. Kunden er tryg og føler sig hjemme. Beskrivelsen af brandet afspejler nemlig præcis den virkelighed, man møder, når én af de venlige ekspedienter byder velkommen med et: "Kan jeg hjælpe?"