Plast til fantasien – en digital billedbog
Brand Builder har skabt en meget visuelt orienteret hjemmeside for den ordreproducerende plastvirksomhed Neoplast, hvor der gennem billeder og farver gives "Plast til fantasien".
Produkt: Ordreproducerende plastsnedkeri.
Baggrund: Som så mange andre mindre industrivirksomheder har Neoplast ikke haft ressourcer til at formidle sine kompetencer på en fyldestgørende og tidssvarende facon. Brand Builder fik til opgave at formidle Neoplast på en visuel interessant måde, der kunne udtrykke den ønskede profil.
Løsningen
Med udgangspunkt i det nye slogan "Plast til fantasien" udviklede vi et markant anderledes visuelt udtryk. Det stærkt billedorienterede site udnytter således hele vinduesrammen uanset størrelse på den platform, man ser hjemmesiden på. Herved opnås en visuel effekt, der både er involverende og underholdende.
En digital billedbog
Man kan sige, at der er tale om en digital billedbog, som på en sanselig måde gør, at man kommer helt tæt på Neoplasts farverige plastunivers. I store heldækkende billeder portrætteres dygtige operatører, som betjener de avancerede CNC fræsere og lasermaskiner. Vi ser plastsnedkerne forme, skære, lime og samle meterhøje reklamedisplays og udstillingssystemer. Alle kompetencer og maskiner formidles i billeder. Selv menuerne er lavet som store billeder opdelt i mindre interaktive låger som i en julekalender. Når musen trækkes hen over en ny låge, åbner den sig og afslører sit indhold med et nyt billede, som der så kan klikkes på, hvis emnet har ens interesse.
Smagfuldt, effektivt og overskueligt
Menu-sidernes farverige kalender-design fremstår ikke alene smagfulde og dekorative, designet gør det også nemt og overskueligt at orientere sig og kommunikerer indholdet hurtigt og effektivt. Som bekendt afkoder vores hjerner billeder mange gange hurtigere end ord. De ledsagende tekster er korte, men fyldestgørende og desuden effektivt søgemaskineoptimerede.
Resultatet
Neoplast har fået en hjemmeside, der på original vis skiller sig markant ud fra alle andre i markedet. Det visuelle og stærkt personlige design formidler virksomhedens kreative DNA. Designet underbygger det nye slogan "Plast til fantasien", som dermed fremstår motiveret og troværdigt. En stærk identitet er trådt i karakter.