Øl- og sodavandsservice
der sidder lige i skabet
Budskabet om øl og sodavandsudbringning fra Peter Skafte blev formidlet i en billedmættet harmonikafolder ledsaget af 12 enkle bud. Sammen med et velredigeret salgsbrev blev den lille charmerende direct mail sendt på gaden... og det virkede s'gu!
Produkt: Udbringning af øl- og sodavand.
Målgruppe: Virksomheder i det storkøbenhavnske område.
Baggrund: Peter Skafte ApS ejes og ledes af... ja, Peter Skafte. Virksomheden, der har eksisteret siden 1983, er ledet yderst professionelt og kører som en velsmurt servicemaskine. Imidlertid oplevede man for første gang i firmaets 33 årige historie en mindre omsætningsnedgang, hvilket provokerede ledelsen. Man besluttede derfor, at der skulle gøres en ekstra salgsindsats. Brand Builder blev tilkaldt og fik stillet følgende opgave.
Opgaven: Udform en brochure der effektivt kan formidle budskabet: Få øl- og sodavand bragt – ikke blot til døren – men helt ind i kantinen eller køkkenet uanset adresse og etage. Få dernæst målgruppen til at indse, at Peter Skafte tilbyder den bedste service, når det gælder levering og administration af øl- og sodavand til firmaer, der fortrinsvis ligger i de svært tilgængelige bykerner.
Målsætningen: Vind den tabte omsætning tilbage og forøg den med 5-10% over en periode på ca. 1 år.
Løsningen
12 billeder med 12 servicebud
Vi valgte at udforme brochuren som én lang harmonika-folder bestående af 12 billeder med 12 enkle bud. Trin for trin bliver hele serviceydelsen formidlet let og elegant ved, at man ser ejeren af foretagendet eksekvere ydelsen. Peter Skafte er en fremragende model med den helt rette attitude. Ved at bruge ejeren som model, bliver det et meget direkte, ærligt og personligt budskab. Som bilag til brochuren designede vi et salgsbrev med et rigtig godt introduktionstilbud. Brochure og salgsbrev blev lagt i en rudekuvert, hvor hovedbudskabet fremsættes enkelt og stærkt på forsiden med et billede og en overskrift, der siger det hele.
Resultatet
Harmonikafolderen er en elegant løsning, som formidler hele virksomhedens servicefilosofi på en ærlig, sjov og visuel interessant måde. Den er uhøjtidelig og let at forstå og er tilmed underholdende og dermed sympatisk. Budskabet virker troværdigt og overbevisende.
Målsætningen blev indfriet: omsætningsnedgangen blev standset. Omsætningen blev endda øget, og man fortsætter kampagnen løbende.