Making your brand come alive

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

PÅ PLASTCOMS NYE WEBSITE ER KUNDEN sat I CENTRUM, NÅR DER sælges PLASTRÅVARER

Plastcoms nye website er designet til plastproducenter, der ønsker gedigen rådgivning, god informationsservice – samt hurtig og nem adgang til det omfattende råvare-sortiment.

Produkt: Ny hjemmeside til plastråvareforhandleren Plastcom.

Målgruppen: Plastproducenter i plastindustrien.

Baggrunden: Plastcom havde en ældre og utidssvarende hjemmeside, og ønskede således denne skiftet ud med et nyt, moderne og mobilvenligt web-site.

Opgaven: Ledelsen ønskede, at den nye hjemmeside skulle formidle virksomhedens kompetencer og omfattende produktprogram på en inspirerende og fyldestgørende måde, og hvor kunden skulle føle sig godt hjulpet til at indgå i en dialog med Plastcom om at træffe det endelig valg af plastråvare.

Målsætningen: At hjemmesiden skulle løfte Plastcom imagemæssigt, samt at sitet blev et forretningsmæssigt aktiv for Plastcom, hvor kunder – enten alene eller i dialog med Plastcoms konsulenter – kunne benytte hjemmesiden som et fælles arbejds- og informationsredskab.

Løsningen

Her sættes kunden i centrum 
Det første man møder på hjemmesiden er et inspirerende slide show, hvor kunden tilskyndes til at gå i dialog med Plastcom med udgangspunkt i følgende opfordring:

"Fortæl os hvad dit plastprodukt skal bruges til – så finder vi den helt rigtige råvare".

Hermed er scenen sat for brandingen af Plastcom som en vidende og erfaren totalleverandør af plastråvarer, der altid tager udgangspunkt i kundens behov – og som forstår betydningen af kompetent rådgivning og excellent service.

I gennem hele hjemmesiden sættes kunden i centrum. Sitet søger hele tiden at hjælpe og informere kunden om, hvilken materiale kategori og hvilken plasttype, der bedst egner sig til at indgå i kundens slutprodukt.

Dialog med både vidende og mindre vidende kunder 
Hjemmesiden er designet således, at den kan benyttes af to forskellige kundegrupper. Den mindre plastteknisk vidende indkøber kan hente hjælp i form af de pædagogisk opbyggede sider, hvor information om diverse plastmaterialer guider kunden til et godt beslutningsgrundlag. Og til den erfarne plastmager, der véd, hvad han/hun har brug for, kan denne lynhurtigt – med bare to klik – hente uddybende og detaljeret information om en specifik polymer. 

Gode billeder der underbygger troværdigheden
Til at formidle budskabet om den værdiskabende rådgivning har vi fotograferet Plastcoms medarbejdere i typiske samarbejds- og rådgivningssituationer – både på virksomheden og ikke mindst ude hos kunderne, hvilket underbygger kommunikationens troværdigheden.

Inspirerende design og gode tekster
Hjemmesiden er derudover tænkt som en informativ inspirationskilde med interessante brancheløsninger, cases og nyheder, der understreger Plastcoms tilbud til markedet samt branding af Plastcoms særlige grønne profil.

Gennemtænkt funktionalitet
Det meget omfattende produktprogram er opsat i et overskueligt og indbydende design, der fungerer som et super godt værktøj for sælgerne til at rådgive kunden ud fra.

Resultatet

Plastcom har fået en flot, informativ og inspirerende hjemmeside, der sætter deres kunder i centrum, og som profilerer Plastcom i en klasse for sig. Det har været et brandingmæssigt kvantespring for Plastcom, der nu har fået en stærkt sælgende hjemmeside, der virkelig gør en forskel.