Karrosseriet der styrker din konkurrenceevne
Titgemeyer skulle bruge et stærkt kommunikerende billedblad, der kunne formidle de mange tidsbesparende egenskaber ved deres nye karrosserisystem. Det blev til en effektfuld direct mail.
Produkt: GETO Varioplan – Et nyt konkurrenceforbedrende karrosserisystem med skydepresenning.
Målgruppe: Forhandlere: Karrosseribyggere. Slutbrugere: Flådeejere af mindre fragt- og distributions-køretøjer.
Baggrund: Titgemeyer havde udviklet et helt nyt og ret unikt karrosserisystem, der med en smart skydepresenning ville forbedre kundens konkurrenceevne betydeligt i kraft af mange tidsbesparende egenskaber. Karrosserisystemet skulle markedsføres både over for flådeejere, men i særdeleshed over for karrosseribyggerne.
Opgaven: Egentlig havde det bedste medie været en video, hvor alle de mange egenskaber kunne være demonstreret. Her ville man tydeligt kunne se, hvor hurtigt de forskellige arbejdsopgaver kunne udføres. Men det var der ikke budget til. Så derfor skulle der laves en brochure, der på bedst mulige måde kunne dokumentere de tidsbesparende egenskaber. Det hele skulle munde ud i en direct mail, der skulle sendes til forhandlerne og de større flådeejere.
Løsningen
Et billedblad med bullet points
Det stod klart fra starten, at succeskriteriet var en brochure med mange beskrivende billeder. De talrige tidsbesparende egenskaber skulle fremsættes i en overskuelig bullet point form, så man nemt og hurtigt kunne opfatte de mange fordele.
En god fotomodel som kunne præsentere produktet
Til at demonstrere produktets egenskaber ved en række typiske arbejds-situationer havde vi brug for en god og troværdig fotomodel, der kunne agere chauffør. Sådan én fandt vi hos et modelburerau. Dernæst skulle han iklædes en egnet uniform i grønt, så den matchede den grønne presenning på lastbilen. Det fik vi så også på plads.
Egnede locations
Nu skulle vi bruge nogle egnede locations. En typisk laste-location samt et travlt bymiljø i centrum af København. Den første fandt vi nemt hos kundens nabo. Det andet sted var midt på Vesterbrogade skråt over for Føtex, hvor der er masser af trafik. Lige hvad vi skulle bruge til at formidle de typiske arbejdssituationer i et hektisk bymiljø.
Få de rigtige billeder i kassen
At fotografere on location er en bekostelig affære med en fotograf, en reklamemand og en model på lønningslisten. Det er derfor vigtigt, at man er rigtig godt forberedt, så man helt præcist ved, hvad det er, man skal have fotograferet. Ud fra vores medbragte briefing og forudgående research kunne vi nu begynde selve fotograferingen.
Resultatet
En effektfuld direct mail
Brochuren blev layoutet med et flot visuelt flow med 4 store og 9 mindre billeder, der siger det hele. Bare ved at se brochuren forstår man, at her er der virkelig tale om et arbejdsredskab, der kan spare slutbrugeren for rigtig meget tid og dermed penge, hvilket jo var målsætningen. Hertil blev der forfattet et stærkt salgsbrev, hvor diverse salgsargumenter præsenteredes med en ny vinkel. Og endelig blev der fremstillet en flot farvekuvert, hvor produktet præsenteres med hovedbudskabet.